امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57
  پرینتخانه » آخرین اخبار, پیام ها, یادداشت تاریخ انتشار : 07 اسفند 1402 - 9:09 | 240 بازدید | ارسال توسط :

انشقاق در لالی با ائتلاف در لالی | آرا در لالی سرنوشت انتخابات را چگونه مشخص خواهد کرد انتخاب بد یا انتخاب خوب

در ائتلاف باید یک انتخاب متفاوت داشته باشیم ، قبلی ها امتحان خود را پس داده اند
انشقاق در لالی با ائتلاف در لالی | آرا در لالی سرنوشت انتخابات را چگونه مشخص خواهد کرد انتخاب بد یا انتخاب خوب

*نوید احمدپور -* لالی جزو شهرهایی از حوزه مسجدسلیمان است که همیشه در دوران انتخابات مجلس پای ثابت و سرنوشت ساز انتخابات بوده اند اما در عملکرد نمایندگان از نظر مردم و اهالی این شهر توجهی به این شهر نشده است و وقتی وارد شهر لالی می شویم این موضوع را به وضوح مشاهده است و نیازی به نوشتن کلمات بیشتری برای اثبات آن نیست.
در ابتدای مطلب ذکر کنم که این مطلب قرار نیست اعتبار یا شخصیت کاندیدایی را زیر سوال ببرد یا توهینی به مردم محترم و شهید پرور لالی باشد ، لذا این متن صرفا یک تحلیل انتخاباتی محتمل می باشد.
اما اکثریت کاندیداها در شهرستان لالی معتقدند ائتلاف با مسجدسلیمان هیچوقت پاسخگو نبوده است و این دوره جزو دوره هایی است که علی رغم وجود چند کاندیدا در شهر لالی هیچکدام عرصه را ترک نکرده و با قدرت در صحنه حضور دارند و مدعی پیروزی در انتخابات هستند.
از آقای حاجی پور برگزیده ائتلاف گرفته تا خدری که مدعی داشتن حداقل ۷۰ درصد رای لالی می باشد.
اما این نظر که ائتلاف با مسجدسلیمان جواب نمیدهد را باید کالبد شکافی کرد ذکر چند مورد و تامل در آن قابل اهمیت است :
چه کسانی در نقش پدرخوانده برای لالی و ائتلافش با فلان نماینده تصمیم گرفتند
و حالا چرا همین کاندیداهای فعلی ، اشتباهات گذشتگان را برای انتخاب گزینه اشتباه طوری تفسیر کرده اند که باید این بار حتما از شهر لالی نماینده مسجدسلیمان برخواسته و به مجلس برود.
عقیده بر این است که لالی بالغ بر بیست و اندی هزار رای دارد و نمایندگان مجلس نیز در انتخابات های اخیر نتوانسته اند رای زیادی را در این حوزه از آن خود نمایند. اما اعتراضی که به این طرز تفکر وارد است این است که چگونه در زمانی که بیشترین مشارکت مردم در انتخابات اتفاق افتاده بود باز هم نماینده از لالی انتخاب نشد ، اما حالا قرار است با میزان مشارکت کماین اتفاق بیافتد.
نکته بسیار مهم دیگری که یک خطای راهبردی در تمامی ستادهای انتخاباتی است این است که اطرافیان نزدیک کاندیدا همه ماشین حساب شده اند ، آنهم با اعداد رند و چند هزارتایی از اینجا ، چند هزار از آنجا و همین جا خود را پیروز انتخابات میخوانند. سوال این است که اگر اینقدر قاطعانه خود را پیروز انتخابات میدانید چرا این همه هزینه کرده اید و همچنان هم در حال هزینه کردن هستید . اتفاق بدتر این است که این تفکر را مثل ویروس در تمامی ستادهای خود تنها به دلیل جلوگیری از ریزش آرای احتمالی منتشر و تکثیر میکنند.
این گونه طرز فکر یک پروپاگاندا یا همان روش های تبلیغات قدیمی است که ساخت شایعه و کارکرد آن ، یکی از آنهاست در این زمان کارکردی ندارد . اما اجرای درست و حرفه ای این ترفند در زمان های مختلف بر اتفاقات سیاسی شهرها و کشورها اثر میگذاشته و در جهت دلخواه جریان مورد نظر را هدایت میکرده است.
این یک واقعیت انکار ناپذیر است که هر نماینده برای رفتن به بهارستان به رای ۴ حوزه نیاز دارد و این تفکر که رای لالی به اندازه مشارکت ۴ حوزه می باشد اقرارق آمیز و بدور از واقعیت است.
واقعیت این است که این دوره اگر کاندیدا های لالی و در پشت سر آنها مردم و طرفدارانشان با یک انتخاب درست و سرنوشت ساز با یکی از کاندیداهای مسجدسلیمان ائتلاف نکنند باز هم همچنان در بر همان پاشنه خواهد چرخید و با این کار صرفا شکست آرا بوجود آورده و صحنه را برای عرض اندام مجدد رقبایی که هیچ سود و منفعتی برای لالی و سایر شهرستان های حوزه انتخابیه مسجدسلیمان نداشته اند باز گذاشته اند.
اما این گزینه قطعا نباید از میان کسانی باشد که یکبار امتحان خود را پس داده و ضرب المثل معروف آزموده را آزمودن خطاست اینجا عینیت پیدا میکند.
در ائتلاف باید یک انتخاب خوب و متفاوت داشته باشیم ، قبلی ها امتحان خود را پس داده اند
به عنوان یک خبرنگار و نویسنده مطلب و نیز به علت اینکه نباید جانبداری مطلب را به سمت کاندیدای خاص ببرم ، این تصمیم خطیر را به عهده خود مردم لالی و کاندیداهای محترم میگذارم تا حداقل بتوانند با انتخاب درست و فرا قومی یکبار برای همیشه با انتخابی دقیق و هدفمند با یک ائتلاف درست رای خود را در صندوق انداخته و سونوشت خود و شهرشان را خودشان تعیین کنند.
قطعا یک انتخاب درست در این برحه تاریخی در حوزه ۴ شهرستان ( مهلا ) میتواند برای همیشه مسیر سرنوشت نمایندگی در این حوزه را تغییر داده و درهای جدیدی از تغییر نگرش ، عملکرد ، اشتغال ، جوانگرایی ، فراقومی نگریستن به افراد ، احقاق حقق زنان ، شفافیت در همه چیز و… بروی خود باز نمایند.
امید است روز یازدهم اسفند ماه مردم برای تعیین سرنوشت شهرشان با یک انتخاب درست پای صندوق های رای بروند ، نه با عدم مشارکت زمینه را برای عرض اندام افرادی نالایق باز نمایند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.