امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 17 اسفند 1402 - 15:58 | 422 بازدید | ارسال توسط :
نامه سرگشاده به شورای نگهبان:

چه‌ کسی مسئول صیانت از آرای مردم مسجدسلیمان است؟ / آیا مردم دروغ میگویند؟

نتایج آرای اعلام شده در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، محل اختلاف نظر شدید مردم وناظران است، فاصله تعداد رای ظاهری نماینده ادوار و شخص معرفی شده به عنوان پیروز رقابت با دکتر جباری نفر دوم تنها ۲۴۵ رای است، در حالیکه همه شواهد نشان از استقبال پرشور مردم و پیروزی جباری در انتخابات را داشت، در مسجدسلیمان فضای افکارعمومی این است که خواست و اراده ی مردم برای یک انتخابات عادلانه و صیانت از آرایشان محقق نشده است.
چه‌ کسی مسئول صیانت از آرای مردم مسجدسلیمان است؟ / آیا مردم دروغ میگویند؟

چه‌ کسی مسئول صیانت از آرای مردم مسجدسلیمان است؟ / نماینده، مردم، ستاد برگزاری انتخابات یا شورای نگهبان ؟

نتایج آرای اعلام شده در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، محل اختلاف نظر شدید مردم وناظران است، فاصله تعداد رای ظاهری نماینده ادوار و شخص معرفی شده به عنوان پیروز رقابت با دکتر جباری نفر دوم تنها ۲۴۵ رای است، در حالیکه همه شواهد نشان از استقبال پرشور مردم و پیروزی جباری در انتخابات را داشت، در مسجدسلیمان فضای افکارعمومی این است که خواست و اراده ی مردم برای یک انتخابات عادلانه و صیانت از آرایشان محقق نشده است.
در شرایطی که به دلیل باند بازی و طایفه گرایی اکثر نخبگان شهر را وادار به ترک وطن کرده بود و جمع کثیری از مردم در یک قهر مدنی به سر می بردند و با صندوق های رای قهر کرده بودند،
دکتر رضا جباری توانست آتشفشانی از امید را در دل مردم زنده کند و با اراده خود ، جمع کثیری از مردم را پای صندوقهای رای آورد.
رضا جباری در این دوره، تنها امید مردم برای خارج شدن از بن بست تاریک ناکارامدی، دروغ و تزویر شده بود و مردم ناراضی از وضع موجود شهر و نمایندگان ادوار، برای حمایت از او به میدان آمده بودند.
اما در روز رای گیری مصادیق تقلب و تخلف در نقطه نقطه شعب اخذ رای آنقدر بالا و چشمگیر بود که رسمیت دادن به این انتخابات حتی برای برگزار کنندگان آن نیز زیر سئوال است، از ابتدای رای گیری در مسجدسلیمان ده ها خودروی مشکوک در حال پرسه زدن برای خرید آرا برای کاندیدایی خاص در نزدیک شعب اخذ رای و محلات مختلف شهر به چشم می خوردند.
توزیع پول و کارت هدیه و سکه و اقلام مصرفی در سطح روستاها، محلات، بخش ها و شهرستانهای چهارگانه مسجدسلیمان گزارش شده و عکسها، فیلمها و مدارک و مستندات زیادی از این دست اقدامات که مصداق تقلب و تخلف انتخاباتی است، موجود و بعضا جمع اوری و در سامانه ثبت تخلفات بارگذاری ‌و به مراجع دیگر نیز ارائه شده است.
حال سئوال پیش امده این است که: *چرا مسئولین برگزاری انتخابات، تاکنون کوچکترین عکس العملی نسبت به عکس و فیلمهای توزیع شده (که در برخی از آنها هویت فرد یا افراد نیز شناسایی شده است) مبنی بر تخلفات گسترده انجام شده در انتخابات اخیر نشان نداده و نمی دهند؟*
تعداد آرای اخذ شده در شعبه هایی که حداکثر تعداد رای دهندگان آن مشخص است، با توجه به میزان مشارکت، آشکارا و به طرز فاحشی بیشتر از حد انتظار و حد نصاب افراد واجد شرایط رای دهی در آن منطقه بوده است.
مصادیق بسیاری از این دست وجود دارد
مصادیقی که راستی آزمایی آن ممکن است و بررسی هر کدام از آنها با امکان ابطال صندوق های مشخص، میتواند به دریافت آرای واقعی مردم کمک کند، آشکارشدن حقیقت می تواند نه تنها این چند رای را پشت سرگذاشته، بلکه با اختلاف بالا دکتر رضا جباری پیروز میدان شود.
اگر این انتخابات باهمین نتیجه تثبیت شود، نیشود گفت که بیشتر به یک تردستی شبیه بود، اما ترفندهای نخ نمای این تردستی قدیمی‌ شده و‌ مردم‌ دیگر گول این بازیهای بچه‌گانه را نخواهند خورد.
برای نظام و شورای نگهبان و نهادهای نظارتی و حاکمیتی، زیبنده نیست که انتخاباتی با اینهمه تخلف سازمان یافته در آن برگزار و‌ سپس تایید شود، نظام نباید هزینه اشخاص و اعمال نفوذ روابط قبیلگی اشخاصی خاص در مرکز استان شود.
مردم مسجدسلیمان علیرغم خواست دشمنان نظام و خواسته رسانه های معاند، دعوت رهبر خود را لبیک گفته و وظیفه خود را در آمدن پای صندوق و انتخاب اصلح به انجام رساندند و پس از مواجهه با این حجم از تخلف، موارد زیادی را در سامانه «مردم ناظر» شورای نگهبان بارگذاری کردند.
اینک توپ در زمین برگزار کنندگان، هیات نظارت و شورای نگهبان است. آیا شورای نگهبان صحت چنین انتخاباتی را تایید می کند؟
بگذارید اعتماد مردم به نظام بیشتر و فاصله آنها باعدالت کمتر شود.
بیایید واقعیت هایی که در انتخابات اخیر در حوزه مسجدسلیمان بزرگ گذشته را از نزدیک ببینید و ضمن رسیدگی به شکایات و حداقل بازشماری ۱۰٪ از صندوق ها، با آراء و گزارشات صادره مطابقت دهید و قضاوت کنید.*
طی این‌ روزها مردم‌ به جای مطالبه حقوق تضییع شده خود در کف خیابان، بصورت خودجوش و داوطلبانه شروع به ارسال شکایات به شورای نگهبان نموده اند.
چرا مردمی که همیشه پذیرای نتایج بودند، اینبار نمی پذیرند؟ چون‌ میدانند سرنوشت آنها را تقلب و متقلبان انتخابات تعیین نمی کنند، بلکه خودشان هستند که میخواهند ورق سرنوشتشان را رقم بزنند و به همین دلیل از شورای محترم نگهبان توقع رسیدگی و تعیین بازرس دارند.

سئوال اینجاست که چه کسی باید از آرای مردم صیانت کند؟ آیا حضور حداکثری و مشارکت مردم تنها تا پای صندوقهای رای مهم است و پس از آن نتیجه به دست باندهای سیاسی و دلالان رای واگذارده خواهد شد ؟
انتظار رسیدگی عاجل از مبادی ذی صلاح بویژه شورای نگهبان است، چون‌ مردم‌ سکوت نخواهند کرد..

نویسنده : بهرام احمدی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.