امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 596
  پرینتخانه » گزارش خبری تاریخ انتشار : 13 فروردین 1403 - 12:09 | 69 بازدید | ارسال توسط :

۱۰سال ویزیت رایگان مردم شهرستان مسجدسلیمان توسط دکتر رضا جباری متخصص جراحی مغز و اعصاب

حدود 10 سالی است که هر دو ماه یکبار در شهرستان مسجد سیلیمان حاضر می شویم و بیماران را ویزیت کرده و کسانی که نیاز به عمل داشته باشند در بیمارستان 22بهمن مسجد سلیمان و یا تهران جراحی می شوند.
۱۰سال ویزیت رایگان مردم شهرستان مسجدسلیمان توسط دکتر رضا جباری متخصص جراحی مغز و اعصاب

اریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۸  سایت آماج نیوز

رضا جباری در گفت و گو با خبرنگار سایت آماج نیوز در اهواز، با اشاره به حضور هر دو ماه یکبار خود در شهرستان مسجد سلیمان اظهار کرد: حدود ۱۰ سالی است که هر دو ماه یکبار در شهرستان مسجد سیلیمان حاضر می شویم و بیماران را ویزیت کرده و کسانی که نیاز به عمل داشته باشند در بیمارستان ۲۲بهمن مسجد سلیمان و یا تهران جراحی می شوند.

وی افزود: برخی وسائل مورد نیاز جراحی در بیمارستان مسجد سلیمان تهیه شد، و در صدد هستیم در سفر های بعدی جراحی هایی که نیاز به بستری طولانی نداشته باشند را در مسجد سلیمان انجام دهیم.

این متخصص مغز و اعصاب خوزستانی با اشاره به دریافت درخواست های مکرر از شهرهای مختلف جهت ویزیت رایگان مردم توضیح داد: در این سفر از شهر های امیدیه و اندیمشک نیز بازدید شد، ضمن اینکه مسجد سلیمان دارای چهار شهر شامل مسجدسلیمان ، لالی ، اندیکا و هفتگل است، که ظرف ۱۰سال گذشته به تناوب در این چند شهر به منظور ویزیت مردم حاضر شدم.

جباری ادامه داد: در گذشته به تنهایی اقدام به ویزیت مردم در این شهر ها می کردم که خوشبختانه در سفر های اخیر موفق شدم چند نفر از دستیاران و پزشکان خود را با خودم همراه کنم به همین دلیل موفق شدیم مردم چند شهر را با هم ویزیت کنیم.

وی متذکر شد: حدود ۱۰تا ۱۵ نفر از پزشکان و همیاران را با خودم همراه کردم، که درصدد هستم در تخصص های مختلف تعداد پزشکان را توسعه دهم.

جباری با ابراز تاسف از وضعیت شهرستان مسجد سلیمان به دلیل کمبود در حوزه امکانات مورد نیاز جراحی مغز اعصاب بیان کرد: خوشبختانه در این مدیت با همکاری یکی از دوستان و همت شخص دکتر رضایی برخی از امکانات اولیه اضافه شد که مهمترین آنها دستگاه “ام ای آر” است.

وی یاد آور شد: چند سال گذشته نیز شخص دکتر رضایی یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان مسجد سلیمان هدیه کرده بود، که تنها نقطه قوتی بود که ظرف این سال ها به مردم کمک می کرد.

جباری در خصوص وسائل مورد نیاز عمل در شهرستان مسجد سلیمان گفت: یکسری از امکانات را در گذشته بنده و شخص دکتر رضایی در این شهرستان مهیا کردیم، اما همچنان نیاز هست امکانات جدیدی اضافه شود، ضمن اینکه توسعه و اصلاح زیر ساخت های شهرستان بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه اصلاح بخش درمان در شهرهای محروم و دور افتاده به سختی اتفاق می افتتد و نمی توان از دولت انتظار داشت به راحتی از پس مهیا کردن تمام امکانات درمان برآید، درخواست کرد: مردم باید بسیجی وار از طریق کمک های انسان دوستان و خیرخواهانه مراکز جراحی و درمانی خیرخواهانه راه اندازی کنند، تا از این طریق بستری فراهم شود و بتوان پزشکان مورد نیاز را در شهرستان جذب کرد.

جباری ابراز امید واری کرد: از طریق راه اندازی مراکز درمان یو جراحی در شهرستان ها از تمرکز پزشکان متخصص در شهرستان جلوگیری و آنها را به شهرستان بکشانیم.

وی با اشاره به پیگیری مرکز جراحی محدود در شهرستان تاکید کرد: به طور مثال چنانچه چنین مراکزی راه اندازی شود، یک خانواده مجبور نشوند به خاطر جراحی ساه لوزه،۱۰۰ یا۲۰۰ کیلومتر را تا مرکز استان هزینه کرده و متحمل مشقت های و هزینه های سفر شوند.

جباری اذعان داشت: تا زمانیکه در بیماران و پزشکان انگیزه ایجاد نشود به طور حتم وضعیت درمانی شهرستان ها از این حالت خارج نخواهد شد.

وی با تاکید بر پیگیری و ایجاد انگیز در فراهم کردن امکانات توسط مرد بیان کرد: شهرستان ها کوچک باید کم کم از راه اندازی مراکز درمانی کوچک شروع کنند، چرا که زمانی که مردم و بخش خصوصی وارد این فیلد شوند، به طور حتم خیلی از زودتر از مراکز پزشکی و دولتی می توانند به نتایج دلخواه دست پیدا کنند.

جباری توضیح داد: در حوزه جراحی های مغز و اعصاب و قلب چون وابسته به تجهیزات بسیار سنیگن جهت امور جراحی هستیم، یقیناً شهر های کوچک به لحاظ اقتصاد سلامت و.. نمی توانند از پس تجهیزات مورد نیاز برآیند.

وی با تاکید بر اینکه شهر ها یکوچک به راحتی نمی توانند از پس تجهیزات پزکشی، درمانی و… برآیند، یاد آور شد، به هیمن دلیل تصمیم گرفتم برا یحل مشکلات درمانی خود به سراغ مردم شهر و زادگاه خودم بیایم.

جباری در پاسخ به اینکه چه چشم انداز توسعه ای برای شهر مسجد سلیمان را تصور می کند، گفت: مسجد سلیمان نسبت به پیشرفتی که در گذشته در حوزه بیمارستان، راه آهن، فرودگاه و…داشت، اکنون هیچ گونه آثاری از این پیرفت در شهر مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: در برخی مناطق و بخش ها پیشرفت نکرده هیچ!! بلکه شاهد پس روی آن نیز هستیم، که به نظر می رسد مسجد سلیمان بیش از هر چیزی قربانی جغرافیای خود شده است.

جباری گفت: بر خلاف تصور جلگه ای بودن در مورد خوزستان متاسفانه وجود برخی مناطق کوهستانی و حاصلخیز نبودن خاک آنها بیش از پیش پیشرفت آن را به تاخیر اندخته است، و سبب وابستگی مردم به صنعت نفت شده است.

وی افزود: زمانیکه صنعت نفت در مسجد سلیمان کم رنگ شد، و مسائل عشایری و کوچ نشینی به تدریج کاهش پیدا کردو مردم یکجا نشین شدند، مردم ایم مناطق در حوزه کار و معیشت دچار مشکل شدند، که در حالی که جمعیت در حال افزایش بود اما در برابر افزایش نرخ جمعیت نفت توسعه پیدا نکرد.

جباری تاکید کرد: نفت باید تعهد و دین خود را به شهر اولین ها ادا کند چرا که مسجد سلیمان در گذشته و حال دین خود را به نفت و ایران ادا کرده است.

وی ابراز امید واری کرد: شهرهای نفت خیز مانند مسجد سلیمان از ۲درصد نفت در آنها هزینه و صرف بازسازی و عمران آنها شود تا مردم حداقل شرایط بهتری در حوزه اشتغال، درمان و… داشته باشند.

جباری با اشاره به معضل بیکاری درشهرستان مسجد سلیمان گفت: جوانان مسجد سلیمانی چه دارای مدرک و چه بدون مدرک مجبورن به خاطر کار از شهر خود به شهر های دیگر کوچ کنند، و با یافتن شغل مناسب به شهر خود باز نمی گردند، این عامل سبب شده است تا مسجد سلیمان تنها تبدیل به یک گذرگاه تاریخی بشود.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان اظهار کرد: ما هر چه داریم از دعای مردم است، و ما هر کاری کردیم سعی کردیم با انگیزه و علاقه به مردم است.

 

منبع خبر : سایت آماج نیوز

| منبع خبر : سایت آماج نیوز
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.